2021 - 2022, ΑΡΧΕΙΟ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, ΣΚΗΝΕΣ

Ήταν Όλοι τους Παιδιά μου του Άρθουρ Μίλλερ

Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, 1947, λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι η περίοδος που «ανθίζει» το αμερικάνικο όνειρο καθώς η χώρα εγκαθιδρύει την παγκόσμια κυριαρχία της. Ενώ χιλιάδες στρατιώτες θυσίασαν τη ζωή τους για να κερδηθεί ο πόλεμος, ενώ υπάρχουν οικογένειες που περιμένουν ακόμα τους αγνοούμενούς τους, οι πολεμοκάπηλοι, που έχουν πλουτίσει από την ανάπτυξη της πολεμικής βιομηχανίας πατώντας κυριολεκτικά πάνω σε πτώματα, αναδεικνύονται πια ως η νέα ιθύνουσα τάξη.
Είναι μέσα σε αυτή την περίοδο και μέσα σε αυτό το κλίμα, που ο Άρθουρ Μίλλερ τόλμησε με το «Ήταν Όλοι τους Παιδιά μου» (All My Sons) να αμφισβητήσει το «αμερικανικό όνειρο» όπως αυτό είχε αρχίσει να διαμορφώνεται στην δεκαετία του 1940. Τόλμησε ξύσει πληγές και να μιλήσει ανοικτά για τις αντιφάσεις της αμερικανικής κοινωνίας: για τον ιδεαλισμό όσων πολέμησαν και θυσιάστηκαν για να ηττηθεί ο φασισμός και τον κυνισμό αυτών που έχουν καπηλευτεί τη θυσία τους. Πρόκειται για μια σύγχρονη τραγωδία που καταφέρνει να διεισδύσει στα πιο βαθιά και σκοτεινά σημεία της ψυχής των ηρώων της και να αποκαλύψει τη γύμνια της ανθρώπινης ματαιοδοξίας.
***
Η οικογένεια Κέλλερ ζει μια φαινομενικά κανονική ζωή σε μια μικρή πόλη των ΗΠΑ. Ο Τζο, ο πατέρας, βιομήχανος στο επάγγελμα, είχε κατηγορηθεί στη διάρκεια του πολέμου για την παράδοση ελαττωματικών εξαρτημάτων στην στρατιωτική αεροπορία με αποτέλεσμα να πέσουν είκοσι ένα αεροπλάνα και να σκοτωθούν οι πιλότοι τους . Το δικαστήριο όμως τον αθώωσε και καταδίκασε σε φυλάκιση τον συνέταιρο του, τον Στηβ ως τον υπεύθυνο που προμήθευσε τα ελαττωματικά εξαρτήματα.
Η Κέητ, η μητέρα, τριάμισι χρόνια μετά, περιμένει ακόμα να γυρίσει ο αγνοούμενος γιος της ο Λάρι. Πιλότος στην στρατιωτική αεροπορία στον πόλεμο χάθηκε κι αυτός μια μέρα πριν σχεδόν τριάμισι χρόνια σε μια αποστολή καθώς πιλοτάριζε το αεροπλάνο του. Όπως και ο Τζο, είναι κι αυτή σίγουρη ότι η εξαφάνιση του δεν σχετίζεται με τα ελαττωματικά εξαρτήματα.
Ο μεγαλύτερος γιος τους, ο Κρις, βετεράνος του πολέμου, έχοντας γυρίσει στο σπίτι και στο εργοστάσιο του πατέρα του μετά το τέλος του πολέμου, προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα κανονικότητα μετά τα όσα βίωσε στον πόλεμο. Ιδεαλιστής και με τη ψυχή του βαθιά τραυματισμένη, δυσκολεύεται να υπάρξει σε ένα κόσμο ο οποίος φαίνεται να μην έχει διδαχτεί τίποτα από όσα συνέβησαν. Δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι αυτή είναι η νέα κανονικότητα για την οποία πολέμησε ο ίδιος και για την οποία θυσιάστηκαν τόσοι σύντροφοί του.
Πεπεισμένος ότι ο αδελφός του δεν ζει, ο Κρις αποφασίζει ότι θα παντρευτεί την Άννυ, – το κορίτσι του αγνοούμενου αδελφού του και κόρη του Στηβ, του συνέταιρου του πατέρα του που βρίσκεται στη φυλακή Την έχει ήδη προσκαλέσει στο σπίτι τους και περιμένουν την κατάλληλη στιγμή να το πουν στη μητέρα. Πλην όμως η επίσκεψη του Τζωρτζ, του αδελφού της Άννυ ο οποίος έρχεται κατευθείαν από την φυλακή όπου είχε επισκεφθεί τον φυλακισμένο πατέρα του, θα αποτελέσει το έναυσμα για μια τεράστια έκρηξη. Μια έκρηξη που θα ταρακουνήσει συθέμελα την οικογένεια Κέλλερ και μαζί της όλο το «αμερικανικό όνειρο».

Σκηνοθεσία: Άδωνις Φλωρίδης
Σκηνικά/Κοστούμια: Ανδρέας Αντωνίου, Έλενα Κοτασβίλι
Φωτισμοί: Αλεξάνταρ Γιότοβιτς
Διανομή:
Ανδρέας Βασιλείου, Μέλανη Στέλιου, Χάρης Αριστείδου, Πηνελόπη Βασιλείου, Αντρέας Μακρής, Λουκάς Ζήκος, Γιολάντα Χριστοδούλου, Στάλω Στυλιανού, Χρήστος Κυριάκου και ο μικρός Ιωάννης Λουκαΐδης στον ρόλο του Μπερτ.

Λεμεσός: θέατρο Ένα

Ημερομηνίες παραστάσεων

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 23/4

Παραστάσεις 8, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 20 του Μάη. 2021

Τηλ.: 99395970

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *